Veelgestelde vragen

Bekijk de meest gestelde vragen

Account en App

Indien u problemen ondervindt met het toevoegen van een apparaat aan de App, dan kunt u het volgende doen om het probleem op te lossen:

  1. Bevestig dat het om een Kruidvat Smart Home product gaat.
  2. Controleer of uw apparaat is aangezet en ingeschakeld.
  3. Zorg ervoor dat het apparaat in de koppelingsmodus staat. Zie de handleiding die bij het product is geleverd.
  4. Indien u iOS 14 gebruikt, zorg er dan voor dat u de toestemming voor het lokale netwerk en de toestemming voor draadloze data van de App heeft geopend. Zie tabje “Instellingen voor iOS 14”.
  5. Zorg ervoor dat het signaal van het netwerk waarin het apparaat zich bevindt, sterk en stabiel is. Problemen oplossen: Download de Internet Speed Test App, plaats uw mobiele telefoon op dezelfde locatie als het apparaat en test vervolgens de internet upload- en downloadsnelheid op die locatie (upload ≥ 2 MB/s, download ≥ 2 MB/s of upload ≥ 16 Mbps, download ≥ 16 Mbps).
  6. Als het netwerk in orde is, maar de netwerkverbinding van het apparaat nog steeds uitvalt, controleer dan of de router overbelast is. U kunt de Wi-Fi-functie van een apparaat uitschakelen en zo het kanaal reserveren voor de herverdeling van de in gebruik zijnde randapparatuur.
  7. Controleer of het door u ingevoerde routerwachtwoord correct is. Controleer ook op spaties en speciale tekens voor en na het Wi-Fi-account wachtwoord en het gebruik van hoofdletters in het wachtwoord. 
  8. Stel zeker dat de transmissie van het Wi-Fi signaal is ingeschakeld en niet verborgen is. Zorg dat uw toestel is toegevoegd via een Wi-Fi-band van 2,4 GHz. (Controleer of de 2,4 GHz-band en de 5 GHz-band dezelfde Wi-Fi-account hebben. Als dat het geval is, raden wij u aan twee accounts te configureren en tijdens de netwerkverbinding over te schakelen naar de 2,4 GHz-band).
  9. Zorg ervoor dat de encryptiemethode en het authenticatietype zijn ingesteld op WPA2-PSK en AES voor de draadloze instellingen van de router en beide zijn ingesteld op “Auto”. Zorg er ook voor dat de draadloze modus niet alleen op 11n is ingesteld.
  10. Als de draadloze MAC-adresfiltering voor de router is ingeschakeld, verwijder dan uw apparaat van de MAC-adresfilteringslijst van de router om er zeker van te zijn dat het apparaat een verbinding met het netwerk kan maken. U kunt de MAC-adresfiltering eventueel ook uitschakelen.
  11. Zorg ervoor dat de DHCP-functie op de router is ingeschakeld. Indien dit niet het geval is, zal het IP-adres bezet zijn.

Voor de meeste apparaten die een resetknop hebben: (raadpleeg de handleiding van uw product om de resetknop te vinden)

  1. Smart Mode: Zorg dat het apparaat meer dan 10 seconden uitgeschakeld is geweest voordat u het (opnieuw) aanzet. Druk vervolgens gedurende ongeveer 5 seconden op de resetknop van het apparaat. Wacht enkele ogenblikken tot de verlichting snel begint te knipperen. Het apparaat schakelt nu over naar de Smart-modus. U kunt het netwerk aansluiten volgens de Smart-modus methode zoals dit door de App wordt aangegeven.
  2. AP-modus: Het is niet nodig om het apparaat uit te schakelen, zorg echter wel dat de verlichting snel blijft knipperen. Druk dan ongeveer 5 seconden op de resetknop op het apparaat. Wacht daarna enkele ogenblikken tot de verlichting langzaam begint te knipperen. Het apparaat schakelt nu naar de AP-modus. U kunt het netwerk aansluiten volgens de AP-modus zoals wordt aangegeven door de App.
  3. Camera’s en video-intercoms moeten eerst uit de App worden verwijderd voordat ze gereset kunnen worden.

Voor verlichtingsapparatuur zoals slimme lampen:

  1. Smart Modus: Laat het apparaat eerst meer dan 10 seconden uitgeschakeld voordat u het (opnieuw) aanzet. Schakel vervolgens het apparaat drie keer aan en uit. Wacht 2 tot 4 seconden tussen het aan- en uitschakelen. Wacht vervolgens enkele ogenblikken tot de verlichting snel begint te knipperen. Het apparaat gaat daarna in de Smart-modus. U kunt het netwerk aansluiten volgens de Smart-modus zoals door de App wordt aangegeven.
  2. AP-modus: Het is niet nodig om het apparaat uit te schakelen, zorg echter wel dat de verlichting snel blijft knipperen. Zet het apparaat dan drie keer aan en uit. Wacht 2 tot 4 seconden tussen het aan- en uitschakelen. Wacht vervolgens enkele ogenblikken tot de verlichting langzaam begint te knipperen. Het apparaat schakelt nu over naar de AP-modus. U kunt het netwerk aansluiten volgens de AP-modus zoals door de App wordt aangegeven.
  1. Open de interface voor iPhone-instellingen en vind daar onze App.
  2. Klik om naar de App instellingen pagina te gaan, u kunt alle toegangsrechten van de App op deze pagina zien.
  3. Klik op de toegangsrechten tot “Lokaal netwerk” en “Draadloze gegevens” om deze te activeren, anders heeft de App geen toegang tot het Wi-Fi- en het mobiele netwerk.
  4. Indien u de toegangsrechten tot het “lokaal netwerk” en “draadloos profiel” niet vindt in de App instellingen, gebruik dan de netwerkconfiguratie functie in onze App. Ga daarna terug naar de App instellingen pagina om te controleren of deze twee rechten zijn ingeschakeld (dit is een bug van iOS14).
  5. Indien de toegangsrechten van “Local Network” en “Wireless Data” nog steeds niet beschikbaar zijn, dient u onze App te verwijderen, opnieuw te installeren en het daarna opnieuw te proberen (dit is een bug van iOS14). 

 

Als u wordt geïnformeerd dat het apparaat tijdens het koppelen aan een andere account is gekoppeld, volg dan de instructies op de webpagina om het apparaat te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Ga naar de controlepagina van het apparaat en klik op de knop in de rechterbovenhoek van de pagina. Klik vervolgens op “Apparaat verwijderen” om de bewerking te voltooien.

 

  1. Zorg ervoor dat het apparaat is aangesloten op de stroombron en is ingeschakeld.
  2. Zorg ervoor dat het apparaat in de pairing modus staat.
  3. Zorg ervoor dat het apparaat, de telefoon en de router voldoende dichtbij elkaar staan.
  4. Controleer of het wachtwoord van de router correct is.
  5. Zorg ervoor dat het apparaat is toegevoegd via de 2.4G Wi-Fi-band. Schakel de Wi-Fi zend-functie in en stel zeker dat deze niet in de verborgen modus staat.
  6. Zorg ervoor dat de encryptiemethode van de draadloze instelling van de router WPA2-PSK is en dat het authenticatietype AES is, en beide ingesteld zijn als automatisch. 11n alleen is niet toegestaan in de draadloze modus.
  7. Stel zeker dat de Wi-Fi naam geen Chinese karakters bevat.
  8. Wanneer het aantal met de router gekoppelde apparaten de limiet heeft bereikt, probeer dan de Wi-Fi-functies van sommige apparaten uit te schakelen en deze opnieuw te configureren.
  9. Wanneer op de router het draadloze MAC-adresfilter staat ingeschakeld, verwijder dan het apparaat uit de MAC-filterlijst van de router om er zeker van te zijn dat het apparaat niet door de router wordt geblokkeerd om een verbinding met het netwerk te maken.
  1. Controleer of het apparaat is aangezet;
  2. Controleer of het netwerk stabiel is. Controlemethode: zet een mobiele telefoon een iPad o.i.d. naast het apparaat en zorg ervoor dat ze verbonden zijn met hetzelfde netwerk, probeer dan een webpagina te openen;
  3. Controleer of het Wi-Fi netwerk goed werkt, of de Wi-Fi naam, het wachtwoord, enz. zijn gewijzigd. Zo ja, reset dan het apparaat en voeg het opnieuw toe. (Hoe verwijder je het toestel: Open de App en ga naar de controlepagina van het apparaat, klik op de “…” knop in de rechterbovenhoek, klik op de onderkant van de pagina “Apparaat verwijderen”)
  4. Herstart de router en wacht 3 minuten voor het controleren van de status van het apparaat;
  5. Als het netwerk goed werkt en er geen verbetering optreedt na het volgen van de suggesties, ga dan naar de controlepagina van het apparaat en klik op de knop “…” in de rechterbovenhoek om naar de “Meer”-pagina te gaan. Klik vervolgens op “Feedback” en voer het probleem dat u hebt ondervonden in. Geef ook uw Router-model op en wij zullen het zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Wanneer een dergelijke situatie zich voordoet, kan het zijn dat het apparaat en de mobiele telefoon met hetzelfde LAN zijn verbonden, maar niet met het internet.

– Plaats de telefoon naast het apparaat en verbind deze met dezelfde Wi-Fi als het apparaat. Open een willekeurige webpagina om te controleren of de Wi-Fi verbinding kan maken met het internet;

– Als u geen toegang krijgt tot het netwerk, wordt u geadviseerd de router te herstarten.

– Als het apparaat is aangesloten op het netwerk en het bovenstaande probleem doet zich voor, ga dan naar de controlepagina van het apparaat, klik op de knop “…” in de rechterbovenhoek, en klik dan op de “Send Feedback” om het probleem dat u bent tegengekomen te melden. Geef ook uw Router-model op, wij zullen uw probleem zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Ga naar de App pagina “Persoonlijke instellingen”, klik op uw profielfoto om naar de basisinformatiepagina te gaan. Kies bij “Temperatuur eenheid” de eenheid die u wilt gebruiken. Na het wijzigen zal op het scherm en de andere apparaten de temperatuur in de door u gekozen eenheid worden weergegeven.

Indien u dit wenst te doen:

  1. Kunt u op uw profielfoto klikken om naar de “Ik”-pagina te gaan.
  2. Klik vervolgens op “Account Security” en “Deactivate Account”.
  3. Log niet binnen 7 dagen na uw afmelding opnieuw in. Uw deactiveren-verzoek wordt dan namelijk geannuleerd.

Controleer dit op de volgende manieren:

Als u de verificatiecode voor uw mobiele telefoon niet heeft ontvangen, kunt u het volgende doen:

  1. Controleer of het land en de regio van de App op de registratiepagina correct is geselecteerd.
  2. Controleer of uw telefoon niet is uitgevallen of dat er geen internetverbinding is.
  3. Controleer of de door u ingevoerde telefoon de juiste is
  4. Controleer of uw SMS-verificatiecode is geblokkeerd of dat deze door het systeem is geïsoleerd als mogelijk gevaarlijk.
  5. Het maximum aantal verificatiecodes per mobiel-nummer is 15 per dag. Boven dit aantal kunt u geen verificatiecode meer krijgen. U kunt het de volgende dag opnieuw proberen. (Buitenlandse gebruikers worden alleen per e-mail ondersteund)

 

Indien u de e-mailverificatiecode niet heeft ontvangen, raden wij u aan het volgende te doen:

  1. Controleer of het opgegeven e-mailadres correct is
  2. Als de verificatiecode niet in de inbox is ontvangen, controleer dan of deze zich in de “prullenbak” of “spam” folder bevindt.
  3. Als u de verificatiecode niet kunt vinden in uw e-mailboxen, kan het zijn dat uw e-mail firewall onze mail blokkeert. U kunt het beste een mailbox met een passende configuratie gebruiken.

 

Als u de verificatiecode nog steeds niet kunt ontvangen na het uitvoeren van bovenstaande methoden, neem dan contact op met onze klantenservice en geef de naam van uw geregistreerde account en het tijdstip van het optreden van de storing door.

U kunt met één account in meerdere smartphones inloggen en deze tegelijkertijd gebruiken.

De App pakt automatisch de taalinstelling van je telefoon. Als je je telefoon op Engels hebt staan dan is de App automatisch in het Engels. 

Smart Lamp

Dit kan gebeuren bij lichten die geen schakelknop hebben (geen slimme schakelaar en geen thuis scenario koppeling). Als het apparaat moet worden aangesloten op het netwerk, is het noodzakelijk dat de mechanische schakelaar van de lamp in de aan stand staat. Alleen dan kan de verlichting met de App worden bediend. Wanneer de verlichting mechanisch wordt uitgeschakeld, zal de verlichting de verbinding met de App verliezen. Hierdoor wordt het licht een gewoon apparaat. Wanneer de stroom weer wordt aangesloten, en de mechanische schakelaar van de lamp in de “aan” stand staat, dan zal het licht automatisch aan gaan.

Zie onderstaande totaaloverzicht van alle lampen en de bijbehorende specificaties. 

Smart Sensor en Alarm

Zorg ervoor dat je al een Kruidvat deur sensor of Kruidvat bewegingssensor samen met een Kruidvat Smart alarm hebt gekoppeld met de app.

  1. Klik op het tabje “Scenario’s” en klik op “+” in de rechterbovenhoek. 
  2. Klik op “Productstatus” en selecteer de deur sensor of bewegingssensor. 
  3. Als voorbeeld selecteren we de deursensor. Klik vervolgens op Deursensor -> Open.
  4. Stel de taak in door op “Bedien product” te klikken en kies de “Smart Alarm”.
  5. Kies de functies van het Smart Alarm die geactiveerd dienen te worden als de deursensor op “open” staat.
  6. Klik op volgende om naar het overzicht te gaan van het zojuist gemaakte scenario. 
  7. Hier kan je eventueel nog een bewegingssensor of een extra deursensor toevoegen aan de voorwaarde.

Om de batterij in de sensor te plaatsen kan je het klepje aan de achterkant naar beneden schuiven om deze te openen.

Smart Deurbel

Probeer onderstaande stappen om de QR code te scannen. 

  1. Probeer de QR code langzaam naar de camera toe te bewegen en weer langzaam er vanaf met een afstand van ongeveer 15-20cm.
  2. Zorg dat er geen reflectie op je telefoonscherm is van zonlicht of lampen.
  3. Zet je telefoonscherm op 100% helderheid zodat de camera de code duidelijk kan zien. 

Smart Camera

Probeer onderstaande stappen om de QR code te scannen. 

  1. Probeer de QR code langzaam naar de camera toe te bewegen en weer langzaam er vanaf met een afstand van ongeveer 15-20cm.
  2. Zorg dat er geen reflectie op je telefoonscherm is van zonlicht of lampen.
  3. Zet je telefoonscherm op 100% helderheid zodat de camera de code duidelijk kan zien. 

Google Home

  1. Open de Google Home App.
  2. Tik op “+” in de linkerbovenhoek. 
  3. Tik op “+ Apparaat instellen”.
  4. Tik op “Heb je al iets ingesteld?”.
  5. Zoek in de lijst naar “Kruidvat Smart Home” en klik hierop.
  6. Bevestig je landcode en voer je Kruidvat Smart Home e-mailadres en wachtwoord in die je eerder hebt aangemaakt in de Kruidvat Smart Home App. Klik nu op “Link account”.
  7. Als je het juiste e-mailadress en wachtwoord hebt ingevuld klik je op de knop “Authorize”. 
  8. Er verschijnt nu een scherm met beschikbare producten die je al hebt gekoppeld in de Kruidvat Smart Home App. Kies de producten die je wilt toevoegen.
  9. Kies het huis die je in Google Home hebt aangemaakt en kies de plaats in je huis waar het product staat.

Amazon Alexa

Verbinding maken met Amazon Alexa.

  1. Open de Amazon Alexa-app en log in.
  2. Open het menu door op in de linkerbovenhoek te tikken.
  3. Ga naar “Skills”.
  4. Zoek naar “Kruidvat Smart Home” en tik op Inschakelen.
  5. Bevestig je land en regio en voer je Kruidvat Smart Home e-mailadres en wachtwoord in die je eerder hebt
    aangemaakt in de Kruidvat Smart Home App.
  6. Geef Amazon toestemming om je profiel te gebruiken en verbinding te maken met jouw producten.
  7. Nadat de koppeling succesvol is, sluit je het venster en ga je terug naar het startscherm van de Amazon Alexa-app. Voeg nu product (en) toe aan Amazon Alexa.
  8. Nadat je nieuwe producten in de Kruidvat Smart Home App hebt geïnstalleerd, vraag je ““Alexa, discover
    devices”” of open je de Amazon Alexa-app – menu – Smart Home en tik je op “+ Add Device”.
  9. Binnen ongeveer 20 seconden worden de producten automatisch toegevoegd aan de Alexa-productlijst.

Scenario's

Om een scenario te wijzigen ga je naar het tabje “Scenario’s” en klik je op de 3 puntjes die in je scenario staan om hem te wijzigen.